Follow Dashboard
Tokens?

Credits Section;

Skin by; OhhAeen
Blog owner; FARRA NORDIN
Another credits.

TITLE; abah ? keluarga ?
Selasa, Disember 14, 2010 | 3:25 PTG | 0 comments



Setelah lulus SPM, Ayah akan sedikit memaksamu untuk menjadi seorang Doktor atau Engineer. Ketahuilah, bahwa

seluruh paksaan yang dilakukan ayah itu semata-mata hanya kerana memikirkan masa depanmu nanti .



oke lah , thanx to arina sbb aku copy lam blog dy . tp ta copy sume pn . aku copy sentence neh jek , klu nk bce pnuh kome p la blog dy (ehh , promote jp)

actually aku suka note tu . and buat aku sedar yg ayah pn byk berkor
ban utk kita selain ibu . tp cuma kita yg butakan mata dan tak nampak .

aku ingat lagi . masa nk isi borang masuk U n borang SPA . abah tanya aku apa course yg aku minat . dan aku pn dgn eksaited jwb yg aku minat PHOTOGRAPHER . tp hampa je jwpn balas yg aku terima dri abah . dy ckp course tu ta jamin masa depan la , ssh cari kerja la . ==" , dy tny pulak . aku minat nursing tak ? dan aku pn dgn konpiden jek jwb TAK ! . aku siap bgtau kt abah yg aku tak minat MEDICAL . abah pn diam masa tu n aku anggap yg abah pn mgkn malas nk tny sbb aku tak minat kn .

masa tuh aku siap tgk ag kt laman SPA sal AHLI FOTOGRAFI . mmg la dy memerlukan bakat . tp aku sgt berminat . aku pernah suarakn kt abah , tp mcm biasa la . jwpn dy tetap SAMA =="

last2 aku dah fed up n abah yg isikan form SPA aku . dy tetap ag tny kamu tak minat nursing ke ? aku pn jwb la yg aku tak minat n mmg tak minat gila gila gila ! tp nk taw apa jwpn dy ? tape lah abah isi jelah . kalau dapat dapat la , klu tak dapat tak dapat la . aku pn mcm ==" ikut suka abah laaaaaa . *dgn nada fedup

tak lama lepas tu , aku dapat surat dari SPA . dgn SUKACITANYA dimaklumkan aku lay
ak utk temuduga dan nk taw jawatan apa ? =="


JURURAWAT PELATIH . oke jururawat pelatih sahaja , dah tade pilihan lain wlpn ritu byk jawatan yg abah dah isi . apa neh ?????! benciiii ! nak taknak kena pergi jugak . mak taw yg aku mmg ta minat gila babas ngn nursing . masa temuduga tu aku jawab ala kadar jek . sbb tak minat kn . tp malam tu dok pulun jugak hafal nama menteri agung rukun islam rukun tetangga semua la . bese la pestime ! hahaha =="

sebulan kemudian .....





masa tu aku ingat lagi , time tu aku demam dua minggu tak kebah kebah , tataw la kenapa kn . satu hari tu abg posmen dtg n dy antar surat . n aku tgk nama aku n ada cop SPA . oke oke cuak neh . bukak2 sekaliiiiii !

DENGAN SUKACITANYA ...

then paham2 jelah kn =="


aku dpt tawaran tu . dan alih2 dapat kt UniKL RCMP yg tak semengah mne neh . lagi la kecewa kn . nama je under goverment tp anta private , bek tapayah . *nada ta kenang budi . so nak taknak aku kena la study smart wlpn aku lemah bab MATH and SAINS ! eh knp aku dpt kalau aku lemah subjek tuuuu ? oke , mgkn sbb ENGLISH aku kot kn . grrr .

mungkin sesuatu yg berlaku tu ada hikmah disebaliknya . so kita ta dpt nk predict ap yg akn jd masa depan . cita2 aku tu tetap jadi cita2 aku . niat nak beli Nikon DSLR tak terkubur lagi , eh jadi misi pon ley jd photographer oooo . haha , wlpn aku lemah subjek2 tu tp tak bermakna aku BODOH sgt la kn . wlpn aku mmg lembap bab MATH neh . =="

so aku percaya ada hikmah disebaliknya wlau byk sgt dugaan masa aku study neh . so stdy smart n solat selalu *errr


terima kasih abah n mak atas sokongan n dorongan wlpn kalian tahu yg anak kalian yg brutal ini tak minat kerja lembik2 ==" , semoga owg dapat belajar dgn aty yg tenang dan terbuka . n tak lupa jugak pada gavermen yg menaja pembelajaran ku . terima kasih atas dwet elaun RM621 tu ye :)

p/s : dah byk hari aku dok tunggu result .


Old things | New things