Follow Dashboard
Tokens?

Credits Section;

Skin by; OhhAeen
Blog owner; FARRA NORDIN
Another credits.

TITLE; Saya FOOD POISONING !!!!
Selasa, Mac 15, 2011 | 9:02 PG | 0 comments

Dugaan ,

semalam macam biasa , pagi tu kat Labour Room makan mee ngn nuget . lepas tu petang tu balik makan mee balik then makan nasi kicap dengan ayam KFC yg beli ptg ritu . lepas makan tu tade pape . duk online lepas baring2 then tidur . dalam pukul 7.33pm aku bangun je rasa loyaaaa je tekak neh . rasa tak sedap . pening ke apa tade . lepas tu aku turun la pergi bilik air

masa tu tekak dah 50-50 dah nk muntah . aku tgk je mangkuk jamban tu , rasa mcm morning sickness je ==" , tanak la ngandung ! oke2 , lepas cobaan pertama tak berjaya , aku masuk bilik balik . aku dah terduduk , kak yura dah kelam kabut , dy sapu myk angin kt tekak blkg tekak ngn hidung aku . lepas tu aku bangun balik pergi toilet balik ..

buerkkkkkk ! buerkkkkk ! adoiiiii sakit nya tekak neh muntah ==" , habis keluar nasi yg aku makan ptg tadi . banyak jugak l aku muntah . lepas tu benti skjp . aku masuk bilik balik . aku baring perut dah sakit neh mengelegak je rasa . aku dah tak tahan nak nangis . deme suh letak myk angin kat perut . aku baring la . baring tu aku rasa loya balik . aku lari g jamban .

tungguuuu ....

tade pn muntah , keluar balik . baring jap . rasa loya balik . g jamban balik

tungguuuu ....

tade jugak . tape la aku baring sekejap . sakit kepala sakit perut semua ada masa tu . lepas tu rasa loya balik . lari balik la aku p jamban tuu

buerkkkk ! buerkkkkk ! Ya Allah muntah lagi utk kali kedua . banyak jugak . keluar nasi jugak . peritnya rasa tekak n perut neh . pai berpeluh aku .

kak yura bancuh air milo suam kat aku . tapi aku tak minum pun sbb tanak muntah lagi . perit gila rasa . perut memulas dah . .deme dok ajk p klinik sume aku tanak sbb aku rasa cm nanti aku oke la . aku msg kak as tp ta rply mgkn tdo . tape la . aku msg mak abah gemok sume .

aku baring atas katil kak yura sampai terlelap , tapi ada gak rasa nk muntah sakit kepala tu . lepas tu aku bangun tidur atas katil aku balik . sejuk gila rasa . lepas tu kak as msg suh g spital , mula tanak sbb mmg aku ta larat gila . tade tenaga dah . last2 g jugak hospital . call van kolej .

dalam pukul 10.30pm sampai la hospital . masa wt saringan check v/sign tu suhu aku 38'c oke , aku pun tataw bila masa aku demam , lepas tu tekanan darah aku tataw bpe , tp aku rasa aku tachy semalam . aku dok sakit kepala neh , nasib tade rasa nk muntah .kalau tak jenuh nak berlari p toilet hospital . lama tunggu kul 11.30pm baru masuk jumpa doc . doc tanya sume , lepas tu dy check perut . katanya takut appendik . so check2 bukan , dy ckp food poisoning . dy bagi mc sehari then bagi ubat seperti berikut :-
  • Paracetamol : utk demam
  • Hyoscine N-Butylbromide : utk sakit tekak
  • Amoxycillin : antibiotik
  • ORS 4sachet
pagi neh sakit kepala je , sebak perut sikit2 . makan ubat tadi . seriau aku , takut aku muntah balik , sbb aku ta suka makan antibiotik . =="

tadi pun nk la try minum ORS , ya Allah . tak sedap ! otomatik aku rasa nak muntah . minum dua teguk jek lepas tu aku buang . tanak aku !

morak of the story : jangan lah makan makanan yg berpotensi beri mudarat . panaskan makanan sebelum makan n jangan tamak makan banyak sangat oke .


Old things | New things