Follow Dashboard
Tokens?

Credits Section;

Skin by; OhhAeen
Blog owner; FARRA NORDIN
Another credits.

TITLE; HARI BAPA : 19JUN2011
Jumaat, Jun 17, 2011 | 10:37 PTG | 0 comments

Assalamualaikum :)

: Sudah bulan Jun , *oke dah lama dah bulan Jun . Kalau bulan Mei kita sambut Hari Ibu @ Mothers Day . So bulan Jun neh marilah kita memberi penghargaan kepada Hero kita yg telah menyumbang 'sebutir' supaya kita lahir didunia ini *oke boleh blah ke ayt aku ? .

Tadi aku saja la try search google , sebab kakak aku mesej tanya bila Hari Bapa , aku pun dengan tak konfidennya jawab ENTAH , oke terasa berdosa ! Hari Ibu aku ingat Hari Bapa tak ingat ==" , so balik kerja tadi aku pun online and search google , and jumpa la LINK ni . Kata nya sambutan Hari Bapa berbeza mengikut sesebuah negara tu , kalau macam kita kat Malaysia neh , kita akan sambut Hari Bapa pada hari Ahad ketiga pada Bulan Jun . so utk tahun 2011 ni , kita di Malaysia akan sambut Hari Bapa pada 19 Jun 2011 bersamaan hari Ahad .

So kepada bapa-bapa diluar sana , kalau ada anak yg belajar luar negara tu harap maafkan lah . time sana ngan Malaysia lain . HAHA . mungkin terlambat sehari mungkin tercepat sehari :)

Dalam Link tu jugak ada sebut tentang hukum menyambut Hari Ibu & Hari Bapa ni , tapi katanya selagi tak melanggar syariat agama , insyaAllah tade pape . Lagi pun kita sambut neh untuk mengenang jasa ibu tapi kekadang tu mmg ta patut la kan , masa hari istimewa tu je kita layan deme ngn baik kan . it should be forever :)

*Pada masa yang sama Islam juga telah meletakkan peranan bapa di tempat paling tinggi dalam institusi keluarga. Seorang suami atau bapa hendaklah berilmu, jujur, ikhlas, berakhlak mulia, bermoral, bijak, cekap dan tegas dengan kebenaran. Dia hendaklah berusaha menjadikan suasana damai sentiasa wujud dalam keluarganya.

Label: , ,



Old things | New things