Follow Dashboard
Tokens?

Credits Section;

Skin by; OhhAeen
Blog owner; FARRA NORDIN
Another credits.

TITLE; Klinik Kesihatan Teluk Intan , Day 4
Khamis, Ogos 04, 2011 | 8:04 PTG | 0 comments

Assalamualaikum :)

: Kalau semalam aku upload gambar masa aku jaga ruangan Injection . aku tunjuk vaksin , peralatan yg digunakan .

Kira kami neh ditugaskan dekat bahagian Kesihatan Ibu dan Anak .

Hari neh hari ke4 kat Klinik Kesihatan Teluk Intan . Hari Khamis adalah hari merekod . so tak banyak patient pun . Kami student pn kena pergi bagi health education and pemeriksaan kesihatan dekat SRJK (C) Chong Min , Teluk Intan .

Comel gila la budak2 cina dekat sekolah tu , masa sampai tu aku teringat zaman aku sekolah dulu . HUHU . ada pasukan pergigian jugak . dan aku tahu ap perasaan budak2 tu bila misi GIGI datang . grr ! rasa mmcm nak cabut lari rumah . benci misi gigi ! huu ~

Kami gerak ke sana dalam jam 9am . Program habis jam 12.30pm . sampai2 Klinik terus kami p rehat . Jam 2pm kami masuk klinik balik . tak taw nak buat apa sebab klinik tak sibukkan . so kami melepak je . hari ni aku melepak dekat bahagian Antropometri .


Ini pandangan dari tempat Antropometri . Klinik Kesihatan Teluk Intan neh kira besar jugak lah . Dekat hujung sana Jabatan Pesakit Luar (OPD) . Ada makmal , farmasi . Klinik neh 2tingkat . Kat atas ada Pasukan Kesihatan Sekolah , Makmal , Klinik Gigi .


Ini meja dekat bahagian Antropometri . disebabkan hari ni tak ramai orang so kami buat keje masing2 jela . and as usual deme la yg akan jadi model tak berbayar akuu .

Ini tempat utk Bayi . Yg sebelah kiri gambar adalah tempat utk ukur lilit kepala bayi , utk ukur panjang(tinggi) bayi dan aku selalu FAILED utk dapat ukuran panjang bayi yg tepat . HUH ! . kat tempat tu jugak lah si ibu akan bukak baju and pampers anak mereka sebelum di timbang . Sebelah Kanan gambar adalah tempat menimbang bayi :)

Ini alat penimbang . oke kenal ? HAHA , selalu utk timbang berat ibu yg tgh mengandung . kadang utk budak yg umur setahun ke atas .

Oke lah tu je aku nak cerita :)


Rain pours down nourishing the lands, washing away filth & leaving things clean.Its a blessing from Allah & a great time to make Do'a.




Old things | New things