Follow Dashboard
Tokens?

Credits Section;

Skin by; OhhAeen
Blog owner; FARRA NORDIN
Another credits.

TITLE; Ramadhan 3
Rabu, Ogos 03, 2011 | 7:01 PG | 0 comments
Assalamualaikum :)

: Alhamdulillah , dapat juga rasa Ramadhan utk kali yg ke-20 utk tahun ini . insyaAllah dapatlah habiskan sebulan puasa neh .

Aku rasa , macam banyak sangat dugaan yg Allah turunkan pada hambanya sebelum bulan mulia neh muncul kan . kalau macam aku , seminggu sebelum puasa aku gaduh dgn mak n kakak . Tp Alhamdulillah dah berbaik balik . Lepas tu demam pulak 3hari . Tapi Alhamdulillah dugaan yg Allah turunkan pada aku tak sehebat macam Allah turunkan pada hamba dia yg lain .

: 31 Julai 2011 , Ahad . Malam sebelum ramadhan pertama . Sahabat kolej aku kehilangan ibu yg tersayang . Kalau aku kat tempat dia , aku tak kuat utk harungi dugaan tu . Kehilangan ibunda tercinta sehari sebelum bulan puasa . Sebulan sebelum raya . Lebih sedih lagi bila pagi sebelum arwah pergi , kawan aku cakap mak dy oke je sihat . Tapi ajal maut di tangan Tuhan . siapa tahu siapa yg akan pergi dulu , macam mana cara pemergiannya . Kata orang meninggal dunia di bulan rahmat ada hikmahnya . Ibunya tidak merasa siksa menanggung kesakitan macam orang lain dkt hospital sampai masuk ICU , pakai Ventilator .

Aku tahu , malam tu banyak hikmahnya . persahabatan yg terputus pun terjalin semula . Aku tahu dia kuat cuma dia yang tak yakin dgn diri sendiri . Semoga Noorazfashuziela Bt Ab Aziz dan keluarga tabah dalam menghadapi sume dugaan ini . Takziah di ucapkan kepada Beliau dan keluarga . Semoga Arwah diletakkan dikalangan org2 yg beriman dan beramal soleh . Amin -Al-Fatihah-





Old things | New things