Follow Dashboard
Tokens?

Credits Section;

Skin by; OhhAeen
Blog owner; FARRA NORDIN
Another credits.

TITLE; 3jam di Kecemasan
Khamis, Januari 12, 2012 | 7:27 PTG | 0 comments
Assalamualaikum :)

: 10/1/12
 Abah n mak bw aku pergi emergency dept hospital ipoh . sebab nya pagi tu masa dekat kelas aku sakit dada yg teramat sangat secara tiba2 . padahal masa tu aku tgh duduk elok je layan kelas Genito . Since pagi sampai pukul 5pm habis kelas sakit dada tu tak surut2 . so aku msg abah mtk bw p klinik . last2 abah bawa p hospital terus -_-

Sampai je kt A&E , PPK tu terus suruh aku baring sementara dy panggil staff perempuan utk buat ECG dkt aku . oke sumpah aku malu oke ! yg 1st buat ECG kt aku AN , dy baik ramah nyembang dgn aku mungkin dy nk kurangkan rasa malu aku kot -_-

Lepas je buat ECG , PPK tu suruh aku duduk dkt bilik obsrvation nk check BP , SPO2 semua lah , then aku terdengar lah dua org MA neh nyembang depan aku . mgkn sbb diarong tataw aku student nurse so deme tade la cte kat aku sal ECG aku tu . tp aku dengar MA tu ckp ECG aku oke , cuma V3 je macam ada prob dkt T dan S dia . pastu deme tanya aku ada jatuh ke , dah berapa kali sakit dada apa semua . Lepas tu aku pun duduk kjp kt bilik amik darah . oke MA lagi . cuci mata sesaja aku duduk dalam A&E neh . hewhewhew .

Lepas tu doc pun panggil nama aku . dy tanya 1st time kena ke dah byk kali ke , pernah jatuh ke , ada angkat barang berat ke , sesak nafas ke . Lepas tu dy check paru2 aku , then dy tekan perut aku . oke tak sakit pun. lepas tu dy bantai p tekan dada aku yg sakit tu . aku pun ter-automatik la ter-tepis tangan dy sambil ckp yg aku sakit . Sumpah sakit ! lepas dy tekan tu bertambah sakitnye . huuu -_-

Lepas check semua tu , dy bagi aku borang utk amik darah . aku pun pergi la kt tempat amik darah tu . amik darah RPT . aku pun tataw RPT cuma aku taw Tropin je blkg dia . hehe . so lepas amik darah , aku kena injection IM Voltaren dkt pungkoq ! ayakkk -_____-"

Ubat voltaren tu utk tahan sakit . dah la kne cucuk amik darah , lps tu kena cucuk utk ubat pulak . fuhh ! lepas cucuk tu sakit aku kurang sikit tapi still rasa tak selesa dekat dada . then aku pergi makan . sejam kemudian p amik result darah

RANGE : 0.0127-0.030 . Tapi result darah aku : 0.0030 . 

cantik betul result aku . -____-" , lepas tu jumpa doktor apa semua .a ku pun dah tak ingat aku nyembang apa ngn doktor tu . dy cuma tanya ada sakit lagi tak aku cakap la ada kan. lepas tu dy suruh MA comel tadi . kuikuikui , inject ubat lagi dekat aku . arghhh ! aku tak ingat ubat apa , tp lebih kurang macam kurangkan tak selesa camtu laa , dy cucuk ubat tu dekat salur darah tempat org selalu amik darah tu (oke ayat mcm bkn student nurse . maaf saya lupa tu salur arteri ke vena hee) lepas tu dy bagi aku minum syr.MMT utk gastrik . oke doktor saya tade gastrik laaa !!! sakit dada !!

lepastu check ECG lagi . oke dua kali bukak baju . DEMMM !!! arghhh ! nasib yg buat tu perempuan kalau tak aku menangis dah . grr ~

so akli neh pulak doc ckp aku tade masalah jantung . mgkn aku sakit dada tu sebab tulang bengkak ke apa ke . aku pun malas nak tanya banyak dekat doktor tu . nasib baik dy tak admit kan aku dekat wad . hahah .

tapi aku perasan doktor buat dua diagnosis utk aku tadi :

Costochondriatisfocal chest wall pain, may have known precipitating injury; aggravated by sneezing, coughing, deep inspiration, or twisting of the chest
TRO ACS (Acute Coronary Syndrome) central chest pressure, squeezing, or heaviness; radiation to jaw or upper extremities; associated nausea, vomiting, dyspnoea, dizziness, weakness;  

Kesimpulan story . 3jam saya dekat A&E , dari 6pm-9pm 




Old things | New things