Follow Dashboard
Tokens?

Credits Section;

Skin by; OhhAeen
Blog owner; FARRA NORDIN
Another credits.

TITLE; Hikmah Ramadan dan Keindahan Syawal
Selasa, Ogos 13, 2013 | 3:40 PTG | 0 comments
Assalamualaikum

Alhamdulillah , hari ini adalah syawal ke 6 . Atas izin Allah aku dapat juga merasa malam raya dan raya pertama di rumah . Seronoknya hanya Allah yg tahu .

Alhamdulillah , terasa kehidupan semakin terurus . Terasa yg diri ini mempunyai tanggungjawab . Aku redha , kerana redha itu suatu kebahagian yg akan kita rasa . Ada hikmahnya aku disini berjauhan dgn keluarga . Allah ingin aku belajar bagaimana susahnya hidup ini , bagaimana peritnya kehidupan ini yang didalamnya diselit sedikit kemanisan pengalaman kehidupan .

Semakin hari aku terasa seperti makin dekat dengan Allah SWT . Hanya pada dia aku mengadu . Hati rasa tenang . Setiap urusan aku rasakan bagai dipermudahkan .

Alhamdulillah , bulan lepas aku dah dapat gaji pertama . Dapat juga aku kongsikan bersama keluarga aku . Aku rasa puas hati sangat . Aku dapat tengok wajah2 insan tersayang tersenyum gembira .

Hidup ini bagaikan roda ,kala kita diatas adakala nya kita dibawah . Juga hidup ini umpama kain putih . Jika indah lukisan dari hati kita maka akan berserilah hidup kita . Berdoa , berusaha , bertawakal lahh kepada Allah SWT . Aku percaya setiap dugaan yg diberikanNya pasti akan ada hikmahnya . Hikmah yg kita sendiri tidak dapat gambarkan dan bayangkan . Allah Maha Besar .

"Selamat Menyambut Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir Dan Batin ."



Old things | New things